Ingen varer
Nutcase cykelhjelme er uden tvivl et af de mest populære cykelhjelm-mærker i Danmark, og har været det i nogle år efterhånden. Nutcase er specielt kendt for deres hjelme i forskellige flotte mønstre, men til trods for det, så er det den sorte model 'Nutcase Blackish' der er den mest populære.
Nutcase cykelhjelm har lavet en børne- og en voksen-kollektion. Børne-modellerne passer til hovedstørrelserne 48-52 cm (X-Small), og voksen-modellerne passer til 52-56 cm (Small), 56-60 cm (Medium) og 60-64 cm (Large).
Bemærk: Mange børn over 4 år skal bruge Small i voksen-model.
Nutecase Metroride - Nutcase Tracer - Nutcase Zone - Nutcase Børn
Nutcase Street Plume MIPS Cykelhjelm
Nutcase Baby Nutty Heart Eyes MIPS -...
Nutcase Vio Blanco Gloss MIPS Light
Nutcase Little Nutty Nakkespænde
Nutcase er i øjeblikket det mest populære cykelhjelm-mærke i Danmark. Det er de formentlig fordi de med deres bowlingkugle-lignende hjelm har lavet en cykelhjelm der ikke er set før. Og så har de produceret den i en masse forskellige sjove farver - pludslig er en cykelhjelm ikke længere kedelig. Nutcase har til dato lavet tre forskellige generationer af cykelhjelme.
Den første havde almindelig hagespænde og ingen skruespænde i nakken (men dog skumindlæg). Den anden generation fik så den smarte magnetlås som hagespænde, samt en skruespænde i nakken. Den tredje version fik så også magnetisk hagelås, og der blev udviklet videre på skruespænden i nakken, mens der også blev tilføjet en aftagelig skygge foran.
Alt i alt en rigtig fed cykelhjelm, som passer til de fleste. Nutcase har nemlig både lavet en kollektion til voksne og en til Nutcase-kollektion til børn. Nutcase-hjelmene koster typisk mellem 400 og 550 kr., alt efter hvilken model du vælger.
Nutcase er generelt et af de absolut mest efterspurgte mærker her på eCykelhjelm.dk, og vi sætter en stor ære i at hjælpe dig med at finde din nye Nutcase hjelm. Det er ikke nemt at vælge en ny cykelhjelm, men vi håber at vores oversigt har hjulpet dig til at få et godt overblik over de muligheder der er. Men der er jo mange, og måske er du bare blevet endnu mere forvirret nu - det håber vi dog ikke, det var absolut ikke hensigten.
Vi kan garantere dig at en Nutcase cykelhjelm er en af de bedste hjelme du overhovedet kan vælge, og så er den tilmed en af de mest populære på markedet, da den er meget moderne i både sin form og de farver den fås i. Du har sikkert hørt Nutcases motto: "I love my brain".
Vi er forhandler af de populære Nutcase cykelhjelme, som er blevet ekstremt populære pga. deres anderledes stil. Nutcase cykelhjelmene er meget runde i formen, og fås i et væld af forskellige flotte farver.
Du kan få din nye Nutcase cykelhjelm i flere forskellige varianter, så der er altså andre valg at tage, end blot farven og størrelsen. De har nemlig opdelt deres hjelme i tre forskellige generationer:
Her kan du se vores Nutcase cykelhjelme på tilbud eller udsalg.
Nutcase – tossehoved eller nøddeskal, som navnet blandt andet kan oversættes til på dansk – er en kreativ designet cykelhjelm, der passer på hovedet i trafikken i alle ordets betydninger. Uanset om du cykler, står på skateboard, kører på motorcykel eller snowboard, står på ski eller windsurfer, så kan du med en Nutcase cykelhjelm vise omverdenen en flig af din personlighed med brandets karakteristiske design i livlige farver på hovedet. Filosofien er, at det skal være sjovt, samtidig med at det skal være cool og stilfuldt. Kort sagt er det blevet smart at bære cykelhjelm.
I dag findes der ikke det design i pangfarver, du ikke ville kunne genkende dig selv i. Alle hjelme er designet sådan, at de inden for de forskellige sportsgrene opfylder lige netop de sikkerhedsbehov, der findes der. Her nævnes i flæng – inden for cykelsport og skateboard: Regnbue, firkløver, lyserød gepard eller flyverhjelm. Inden for vandsport: Kystvagt, vandmelon, hajangreb eller klippestykke. I sneen: Captain America, hollandsk orange, Stumptown Woddy eller Whitedana. Mortorcykelhjelme: Union Jack, Americana, salt, peber eller gammeldags racerhjelm!
Udvalget er enormt, og inden for børnehjelme findes endnu flere smarte og unikke design, der vil glæde og begejstre ethvert barn. Hvis du vil følge stilen helt ud over rampen er der adskillige muligheder for at anskaffe forskelligt Nutcase tilbehør som for eksempel ringklokker og ørevarmere under hjelmen. Det skal heller ikke overses, at ’tossehovedernes’ cykelhjelm naturligvis lever op til alle standarder for sikkerhed i trafikken og på sportsbaner og træningsanlæg. Hjelmene sættes fast under hagen med en magnetlås, så du er fri for det ubehagelige klik, der risikerer at klemme din hud. Der er også et skruespænde i nakken, så hjelmen altid passer perfekt, og solskyggen foran kan du tage af og på alt efter vind, sol og vejr.
Den amerikanske virksomhed siger selv, at Nutcase cykelhjelmen handler om at lave hjelme for sjov og for din sikkerhed. Virksomheden bestræber sig på at lave en hjelm til enhver personlighed. Udendørs aktiviteter med en vis andel af faremomenter er en yndet fritidsbeskæftigelse for flere og flere danskere. Derfor er det meget vigtigt at beskytte noget af det ædleste, du har, nemlig dit hoved og hjerne! Flere vælger efter samme devise at køre med cykelhjelm, selvom der ikke er nogen egentlig lov, der kræver det.
Ulykker på cyklen sker ikke altid, når der er andre involverede, eller efter kollision med en bil eller lignende. Det sker faktisk ofte, når du mindst venter det. Det kan være et øjebliks uopmærksomhed hele alene på vejen eller cykelstien. Det kan være i et uheldigt sammenstød med andre cyklister, fodgængere eller hvad som helst, der bevæger sig udendørs. Fald og styrt på cyklen er meget almindelige, og det kan mange danskere vist også roligt skrive under på. En Nutcase forhandler forhindrer de alvorligste skader på kraniet og i hjernen, hvis det værste skulle være ude.
Den første Nutcase cykelhjelm blev skabt i en garage i Portland, Oregon i USA, november 2000. Garagen tilhørte Michael Morrow, en football entusiast og hengiven fan af Oregon Beavers fra Oregon State University i byen Corvallis. Favoritholdet stod over for årets kamp mod rivalerne fra University of Oregon: Oregon Ducks! Michael Morrow ønskede at markere den vigtige kamp med et festligt og kreativt indslag, og ideen kom, da han så en sort cykelhjelm hængende på en krog i garagen. I det samme fik han en idé. Michael tog en rulle orange tape og gik i gang.
Staten Oregons farver er sort og orange, så han tapede en stribe hele vejen hen over den sorte hjelm og placerede et stort, orange ’O’ på begge sider. Derefter placerede han fire plasticænder på hver sin skrue øverst i hjelmen. Ænderne fik hver tegnet et spillernummer fra Oregon Ducks hold, og som en sidste detalje fik de krydser over øjnene, som var de banket synder og sammen af Beavers’. Da Michael tog på stadion med hjelmen, fik han masser af begejstrede tilkendegivelser, for folk elskede hans påfund med den sjove cykelhjelm. Idéen tog form, som kampen skred frem: Cykelhjelme og sportshjelme er kedelige! Hjelme som en forlængelse af en persons unikke personlighed eksisterer ikke. Vi er stolte af at være Nutcase forhandler som sælger hjelme til både København, Aarhus og alle de andre små og store danske byer.
De næste seks år fortsætter Michael Morrow arbejdet med sin idé, som nu er gået fra tanke til handling. I foråret 2005 er Nutcase klar til at blive præsenteret for resten af verden. Den grundlæggende idé med Nutcase hjelmen er kombinationen mellem den stærke visuelle grafik og et design til forskelligt brug, som siden er blevet så populære blandt cyklister, skatere, motorcyklister, snowboardere samt in-liner- og rulleskøjteentusiaster.
Hjelmene skulle være ’cool’, som Morrow siger det selv: ’Vi skabte Nutcase cykelhjelme til os selv, vores børn og vores venner. Modtagelsen har været fantastisk’. Morrow og medarbejderne i Nutcase var fra begyndelsen dedikerede til at skabe hjelme for voksne og ikke kun med tegnede figurer for børn. Cykelhjelme, der var mere enkle og smarte end de forudsigelige aerodynamiske designs, som ellers dominerede markedet totalt.
I dag er Michael Morrow og holdet bag enhver Nutcase cykelhjelm forhandler stadig optaget af at designe en kreativ hjelm, der også opfylder kravene til sikkerhed i trafikken. Vel at mærke til folk, der ønsker at stå lidt ud fra mængden. Hjelmene bliver nu som dengang skabt i Portland, Oregon. Nu om dagen dog med noget større kundegrupper fra Nordamerika, Europa, Asien og Australien.
Med en Nutcase cykelhjelm er du klædt på til en sikker tur til og fra arbejde, fritid, til aktiviteten, skole og uddannelse, og du er klædt på med stil og personlighed, som ingen andre mærker på markedet kommer i nærheden af. Vi er Nutcase forhandler, og det er der faktisk ikke særlig mange i Danmark der er, hverken i København, Odense, Århus eller nogle af de andre store byer.
En Nutcase cykelhjelm passer dit hoved og glæder din sjæl. Sådan lyder mottoet fra den amerikanske cykelhjelm producent cykelhjelme Nutcase fra Portland i staten Oregon. Virksomheden har på få år skabt stor opmærksomhed om sine stilsikre og enestående design i international klasse. I begyndelsen var det blot kræsne og frihedselskende skateboardere og snowboardere, der faldt for den iøjefaldende stil. Men i dag rækker Nutcase langt bredere, og man ser alt fra forretningsfolk til unge studerende, der lyser op i bybillederne overalt i verden.
Aftenen inden en af de helt store kampe i amerikansk football i Oregons historie skulle spilles, havde Michael Morrow fået en idé om, at han ville skabe noget helt usædvanligt til kampen, som ikke var set før. Han ville skabe opmærksomhed på en sjov og inspirerende måde – noget usædvanligt. Michael Morrow var født i Oregon, og han var stor og passioneret fan af et af statens store football hold, nemlig Oregon Beavers. Kampen, som Michael sammen med tusindvis af andre football fans var så optagede af, gjaldt lokalopgøret mod de evige rivaler fra Oregon Ducks, der hørte hjemme cirka 60 kilometer væk fra Morrows by, Corvallis.
Det hørte nemlig til sjældenhederne, at de to rivaliserende hold begge lå i toppen af ligaen, og i morgen skulle de to så endelig spille mod hinanden – og byerne kogte i spændt forventning. Og Michaels hjerne kogte med i forsøget på at finde en unik måde, at vise sit tilhørsforhold til Beavers.
Michael Morrow arbejdede som kreativ direktør i sit eget reklame- og brandingbureau, og han var gået ud i sin garage, hvor han ofte følte, at han fik god inspiration. Øjnene faldt på en gammel, sort cykelhjelm, der hang på en knage. Han tog hjelmen ned og fandt noget orangefarvet elektrikertape frem og gik i gang. Først klistrede han en stribe af tapen hele vejen fra hjelmens forside til bagside. Og derefter formede han bogstavet O på begge sider af hjelmen.
Nu skruede han fire skruer fast i toppen af hjelmen, og på hver skrue satte han en gul gummiand, der alle havde fået tegnet trøjenumre på af spillere fra Oregon Ducks. Som et sidste nummer tegnede han krydser over ændernes øjne og vupti, nu sad der fire radbrækkede ænder på hjelmen – præcis sådan som Ducks spillere skulle se ud, efter at Beavers havde slået dem! Reaktionerne var slående! Den hjemmelavede cykelhjelm skabte vild begejstring og henrykkelse blandt de andre fans, og det fik Michael Morrows tanker til at arbejde videre.
De kredsede om sportshjelme, der i bund og grund var kedelige. Enten var børnehjelmene påmalet en tegneseriefigur eller også var de bare kedelige, ensfarvede hjelme til voksne. Der fandtes ingen hjelm, der var en forlænget del af ens personlighed – en cool hjelm med en attitude, der signalerede til omverdenen, hvem man er som person. Disse hjelme fandtes ikke. Og sådan blev den første cykelhjelm Nutcase tænkt, og sådan har de været tænkt lige siden dengang i 2000.
Michael brugte de næste fem år til at fortsætte udviklingen af konceptet, der siden har ændret den måde, cykelhjelme blev lavet. Nutcase cykelhjelm forhandler er et designmæssigt pragteksemplar, der samtidig sætter nye standarder for cyklisters sikkerhed i trafikken. Hans mål med cykelhjelm Nutcase er at kombinere det stærke grafiske udtryk med et lækkert design, der vinder genklang hos både cyklister, in-linere, skatere og scootere! Inden Nutcase hjelmen havde de intet cool eller stilsikkert at vælge som beskyttelse, men det fik de nu.
Måden, som Nutcase går til nye design og modeller er, at de laver cykelhjelme til sig selv, til deres familie og deres venner. Hjelmene skal afspejle personens karisma og personlighed. De3t kan være, at den kedelige, grå kontomand i virkeligheden er en farverig person, som bare ikke har mulighed for at vise det til omverdenen. Men med en festlig eller opsigtsvækkende Nutcase cykelhjelm på hovedet kan han nu vise, at han ikke bare er et talende jakkesæt.
’I love my brain’, lyder cykelhjelme Nutcase’ mottoet i dag. Og det er et rammende udtryk. For med en Nutcase cykelhjelm beskytter du dit hoved med den mest trendy cykelhjelm, der er på markedet. Der er masser af farverige modeller at vælge imellem, så det er bare med at komme i gang og nyde opvisningen.